Techniki i metody skutecznego uczenia się.
Metody szybkiego zapamiętywania.
Elementy treningu twórczości na zajęciach rozwijających umiejętności uczenia się.
Autyzm a zespół Aspergera.
Diagnoza ucznia.
Charakterystyka zespołu Aspergera (zaburzenia komunikacyjne, społeczne, stereotypowe zachowania i zainteresowania) – formy pracy i terapia.
Podstawowe założenia pracy z dzieckiem metodami skoncentrowanymi na rozwiązaniach.
Istota relacji między dorosłym a dzieckiem.
Dziecko w roli eksperta – poszukiwanie zasobów i przeformułowanie problemu na umiejętność.
Jak powstaje złość – czynniki zewnętrzne i wewnętrzne oraz reakcje mózgu.
Źródła złości i strategie reagowania – sprzymierzeńcy czy „odcinacze” równowagi?
Radzenie sobie ze złością – praktyczne zastosowania nowych rozwiązań.
Akty prawne regulujące pracę nauczyciela współorganizującego.
Zadania i obowiązki nauczyciela współorganizującego kształcenie.
Współpraca nauczyciela współorganizującego z innymi nauczycielami.