PP

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

ISOS

Techniki i metody skutecznego uczenia się.
Metody szybkiego zapamiętywania.
Elementy treningu twórczości na zajęciach rozwijających umiejętności uczenia się.

Cechy postawy asertywnej – moja mapa asertywności.
Reagowanie na krytykę i atak.
Bariery komunikacyjne.

Autyzm a zespół Aspergera.
Diagnoza ucznia.
Charakterystyka zespołu Aspergera (zaburzenia komunikacyjne, społeczne, stereotypowe zachowania i zainteresowania) – formy pracy i terapia.

Dobrostan psychiczny – od teorii do praktyki.
Narzędziownik nauczyciela – czyli jak odpowiednio zadbać o dobrostan swój i ucznia.

Podstawowe założenia pracy z dzieckiem metodami skoncentrowanymi na rozwiązaniach.
Istota relacji między dorosłym a dzieckiem.
Dziecko w roli eksperta – poszukiwanie zasobów i przeformułowanie problemu na umiejętność.

Jak powstaje złość – czynniki zewnętrzne i wewnętrzne oraz reakcje mózgu.
Źródła złości i strategie reagowania – sprzymierzeńcy czy „odcinacze” równowagi?
Radzenie sobie ze złością – praktyczne zastosowania nowych rozwiązań.

Akty prawne regulujące pracę nauczyciela współorganizującego.
Zadania i obowiązki nauczyciela współorganizującego kształcenie.
Współpraca nauczyciela współorganizującego z innymi nauczycielami.