Znaczenie przestrzeni i ruchu w rozwoju dziecka/ ucznia.
Zabawy i ćwiczenia fizyczne w przedszkolu i szkole z uwzględnieniem różnicy między zabawą a ćwiczeniami fizycznymi.
Metody i formy aktywności ruchowej w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Polskie tańce narodowe jako element dziedzictwa kulturowego.
Koordynacja ruchowo-słuchowa przy muzyce i do muzyki.
Układy choreograficzne do wybranych tańców narodowych oraz do muzyki inspirowanej folklorem.
Maria Montessori o nauce języka: historia powstania mowy, języka, pisma, działy mowy, fazy rozwoju.
Trzystopniowa lekcja nazw według Marii Montessori.
Ćwiczenia wzbogacające słownictwo.
Wybrane narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję i ich zastosowanie w pracy nauczyciela.
Zagrożenia związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w edukacji.
Podstawy prawne oceniania szkolnego.
Ocenianie – procedura szkolna czy metoda nauczania?
Pułapki kultury błędu i tradycyjnego oceniania na języku polskim.
Zmiany w prawie oświatowym dotyczące pracy na lekcjach języka polskiego.
Planowane zmiany w formułowaniu zadań egzaminacyjnych.
Znowelizowany spis lektur obowiązkowych dla poziomu podstawowego i poziomu rozszerzonego.
Argumentacyjne formy wypowiedzi pisemnej w podstawie programowej języka polskiego.
Kryteria oceny rozprawki na egzaminie ósmoklasisty i ich związek z metodyką nauczania tej formy wypowiedzi.
Przykład a argument – ćwiczenia w modelowaniu biegłości argumentacyjnej.
Konwencje literackie w podstawie programowej - mapa konwencji.
Konwencje literackie - definicja, rodzaje, cechy, rozwój na przestrzeni epok.
Egzemplifikacja lekturowa i malarska konwencji literackich.
Formalne warunki i struktura wypracowania maturalnego na poziomie podstawowym.
Formy wypowiedzi maturalnej a formy wypowiedzi w podstawie programowej.
Rola kontekstów interpretacyjnych w wypracowaniu maturalnym.
Różnice między wypracowaniem z języka polskiego na poziomie podstawowym i rozszerzonym.
Zakres tematyczny wypowiedzi argumentacyjnej na poziomie rozszerzonym.
Rodzaje tematów wypracowań na poziomie rozszerzonym.
Błędy jako naturalny element procesu uczenia się.
Kultura akceptacji błędów.
Praktyczne ćwiczenia i zadania, które uczą przez próbowanie i popełnianie błędów.
Uczenie się i grywalizacja. Warunki grywalizacji edukacyjnej
Gry tradycyjne na lekcjach matematyki.
Wykorzystanie gamifikacji w edukacji matematycznej.