Metody ekspresji i impresji w nowoczesnej dydaktyce języka polskiego.
Emocjonalizm w procesie interpretacyjnym utworu lirycznego na przykładzie twórczości K. K. Baczyńskiego.
Artyzm poetyckiego opisu w erotykach K. K. Baczyńskiego.
Podział metod operatywnych w dydaktyce języka polskiego.
Problematyka „Małego Księcia” Antoine’a de Saint-Exupéry’ego w aspekcie filozoficzno-psychologicznym. Symbole i motywy.
Teoretyczne podstawy komunikacji ustnej na lekcjach języka polskiego jako obcego.
Zadania rozwijające sprawność mówienia w języku polskim.
Kryteria oceny wypowiedzi ustnych uczniów cudzoziemskich.
Teoretyczne podstawy komunikacji pisemnej na lekcjach języka polskiego jako obcego.
Techniki nauczania pisania na lekcjach języka polskiego jako obcego.
Poprawa i ocena prac. Rola recenzji w nauczaniu pisania.
Wypowiedzi pisemne w języku angielskim w świetle wymagań egzaminacyjnych.
Metoda małych kroków w procesie nauki pisania od klasy 4 do 8.
Przykłady zastosowania metody małych kroków w praktyce szkolnej.
Na czym polega metoda „odwróconej lekcji”?
Co jest potrzebne, aby „odwrócić lekcję”?
Jak przygotować materiały do zajęć prowadzonych metodą „odwróconej lekcji"?
Warunki i sposoby realizacji podstawy programowej z matematyki.
Różnice kulturowe w zadaniach matematycznych.
Czytanie tekstów matematycznych w języku polskim przez ucznia cudzoziemskiego.
Multimedia na lekcji matematyki.
Lekcje matematyki z wykorzystaniem filmu edukacyjnego (pi-stacja.tv).
Lekcje matematyki z wykorzystaniem programu komputerowego Eduelo.