DM

Doradztwo metodyczne

ISOS

Cele i walory prowadzenia lekcji metodą dyskusji punktowej.
Etapy dyskusji punktowej.
Przykład arkusza oceny metody.

Założenia, cele i etapy pracy metodą ćwiczeń redakcyjnych.
Siedem kroków do idealnej rozprawki.
Sketchnoting na przykładzie „Dziadów” cz. II Adama Mickiewicza.

Założenia, cele i etapy pracy metodą ćwiczeń redakcyjnych.
Siedem kroków do idealnej rozprawki.
Sketchnoting na przykładzie „Dziadów” cz. II Adama Mickiewicza.

Dziennikarstwo jako pasja.
Informacja a recenzja. Tworzenie tekstów prasowych.
Wywiad – sztuka rozmowy.

Drama jako metoda odkrywania i kształcenia zdolności artystycznych uczniów.
Tradycyjne przekazy interpretacyjne poezji Czesława Miłosza w edukacji szkolnej.
Refleksje o świecie i człowieku w twórczości autora „Zniewolonego umysłu”.

Teoretyczne podstawy integracji gramatyki z praktyką.
Praktyczne techniki nauczania gramatyki.
Wykorzystanie technologii do nauczania gramatyki w praktyce.

Na czym polega metoda stacji zadaniowych?
Jak przygotować materiały do zajęć prowadzonych metodą stacji zadaniowych?
Jak wykorzystać stacje zadaniowe na matematyce?

Czym są umiejętności analityczne?
Jak rozwijać umiejętności analityczne na lekcjach matematyki?
Przykłady ćwiczeń rozwijających umiejętności myślenia analitycznego na lekcjach matematyki.

Twierdzenie matematyczne, dowód wprost i nie wprost.
Typy zadań na dowodzenie.
Metody dowodzenia zadań maturalnych – algebra.

Escape room jako forma rozrywki umysłowej.
Przykłady dobrych praktyk – zastosowanie Escape roomu na lekcji matematyki.
Escape room na lekcji powtórzeniowej.

Kursy zawodowe – założenia podstawowe.
Analiza podstawy programowej kształcenia w zawodzie szkolnictwa branżowego w zakresie danej kwalifikacji.
Grupowanie efektów kształcenia w zajęcia i nadawanie nazw tym zajęciom na przykładzie kwalifikacji.

Podstawy prawne współpracy szkoły z pracodawcą.
Współpraca pracodawców ze szkołami prowadzącymi kształcenie zawodowe – dobre praktyki.