Metody ekspresji i impresji w nowoczesnej dydaktyce języka polskiego.
Emocjonalizm w procesie interpretacyjnym utworu lirycznego na przykładzie twórczości K. K. Baczyńskiego.
Artyzm poetyckiego opisu w erotykach K. K. Baczyńskiego.
Wypowiedzi pisemne w języku angielskim w świetle wymagań egzaminacyjnych.
Metoda małych kroków w procesie nauki pisania od klasy 4 do 8.
Przykłady zastosowania metody małych kroków w praktyce szkolnej.
Na czym polega metoda „odwróconej lekcji”?
Co jest potrzebne, aby „odwrócić lekcję”?
Jak przygotować materiały do zajęć prowadzonych metodą „odwróconej lekcji"?
Warunki i sposoby realizacji podstawy programowej z matematyki.
Różnice kulturowe w zadaniach matematycznych.
Czytanie tekstów matematycznych w języku polskim przez ucznia cudzoziemskiego.
Multimedia na lekcji matematyki.
Lekcje matematyki z wykorzystaniem filmu edukacyjnego (pi-stacja.tv).
Lekcje matematyki z wykorzystaniem programu komputerowego Eduelo.
Escape room jako forma rozrywki umysłowej.
Przykłady dobrych praktyk – zastosowanie Escape roomu na lekcji matematyki.
Escape room na lekcji powtórzeniowej.
Metoda stacji zadaniowych – cele, etapy realizacji.
Przykłady dobrych praktyk – wykorzystanie metody stacji zadaniowych.
Metoda stacji zadaniowych w nauczaniu trygonometrii.
Debata oksfordzka - cele, założenia i etapy realizacji na lekcji.
Zasady formułowania pytań przy omawianiu lektury szkolnej.
Przykład wykorzystania metody w pracy z lekturą "Dziady cz.II" A. Mickiewicza.