Założenia, cele i etapy pracy metodą ćwiczeń redakcyjnych.
Siedem kroków do idealnej rozprawki.
Sketchnoting na przykładzie „Dziadów” cz. II Adama Mickiewicza.
Drama jako metoda odkrywania i kształcenia zdolności artystycznych uczniów.
Tradycyjne przekazy interpretacyjne poezji Czesława Miłosza w edukacji szkolnej.
Refleksje o świecie i człowieku w twórczości autora „Zniewolonego umysłu”.
Metody ekspresji i impresji w nowoczesnej dydaktyce języka polskiego.
Emocjonalizm w procesie interpretacyjnym utworu lirycznego na przykładzie twórczości K. K. Baczyńskiego.
Artyzm poetyckiego opisu w erotykach K. K. Baczyńskiego.
Techniki nauczania pisania na lekcjach języka polskiego jako obcego.
Analiza przykładów ćwiczeń wprowadzających umiejętność redagowania tekstów argumentacyjnych.
Tworzenie ćwiczeń ułatwiających naukę pisania tekstów argumentacyjnych.
Dyktando jako forma pracy na lekcjach języków obcych – podstawy teoretyczne.
Forma dyktanda a poziom znajomości języka polskiego.
Tworzenie zadań usprawniających poprawność zapisu.
Miejsce frazeologii w programach nauczania języka polskiego jako obcego na różnych poziomach kształcenia.
Teoretyczne podstawy pracy nad frazeologią na zajęciach języka polskiego jako obcego.
Techniki nauczania frazeologii na lekcjach języka polskiego jako obcego – przegląd i tworzenie zadań.
Teoretyczne podstawy integracji gramatyki z praktyką.
Praktyczne techniki nauczania gramatyki.
Wykorzystanie technologii do nauczania gramatyki w praktyce.
Na czym polega metoda stacji zadaniowych?
Jak przygotować materiały do zajęć prowadzonych metodą stacji zadaniowych?
Jak wykorzystać stacje zadaniowe na matematyce?
Czym są umiejętności analityczne?
Jak rozwijać umiejętności analityczne na lekcjach matematyki?
Przykłady ćwiczeń rozwijających umiejętności myślenia analitycznego na lekcjach matematyki.
Escape room jako forma rozrywki umysłowej.
Przykłady dobrych praktyk – zastosowanie Escape roomu na lekcji matematyki.
Escape room na lekcji powtórzeniowej.
Kursy zawodowe – założenia podstawowe.
Analiza podstawy programowej kształcenia w zawodzie szkolnictwa branżowego w zakresie danej kwalifikacji.
Grupowanie efektów kształcenia w zajęcia i nadawanie nazw tym zajęciom na przykładzie kwalifikacji.