DM

Doradztwo metodyczne

ISOS

Cele i walory prowadzenia lekcji metodą dyskusji punktowanej.
Etapy dyskusji punktowanej.
Przykład arkusza oceny metody.

Założenia, cele i etapy pracy metodą ćwiczeń redakcyjnych.
Siedem kroków do idealnej rozprawki.
Sketchnoting na przykładzie „Dziadów” cz. II Adama Mickiewicza.

Dziennikarstwo jako pasja.
Informacja a recenzja. Tworzenie tekstów prasowych.
Wywiad – sztuka rozmowy.

Techniki nauczania pisania na lekcjach języka polskiego jako obcego.
Analiza przykładów ćwiczeń wprowadzających umiejętność redagowania tekstów argumentacyjnych.
Tworzenie ćwiczeń ułatwiających naukę pisania tekstów argumentacyjnych.

Dyktando jako forma pracy na lekcjach języków obcych – podstawy teoretyczne.
Forma dyktanda a poziom znajomości języka polskiego.
Tworzenie zadań usprawniających poprawność zapisu.

Miejsce frazeologii w programach nauczania języka polskiego jako obcego na różnych poziomach kształcenia.
Teoretyczne podstawy pracy nad frazeologią na zajęciach języka polskiego jako obcego.
Techniki nauczania frazeologii na lekcjach języka polskiego jako obcego – przegląd i tworzenie zadań.

Czym są umiejętności analityczne?
Jak rozwijać umiejętności analityczne na lekcjach matematyki?
Przykłady ćwiczeń rozwijających umiejętności myślenia analitycznego na lekcjach matematyki.

Twierdzenie matematyczne, dowód wprost i nie wprost.
Typy zadań na dowodzenie.
Metody dowodzenia zadań maturalnych – algebra.

Escape room jako forma rozrywki umysłowej.
Przykłady dobrych praktyk – zastosowanie Escape roomu na lekcji matematyki.
Escape room na lekcji powtórzeniowej.

Podstawy prawne współpracy szkoły z pracodawcą.
Współpraca pracodawców ze szkołami prowadzącymi kształcenie zawodowe – dobre praktyki.

Wypowiedź o charakterze retorycznym na egzaminie ósmoklasisty, zasady oceniania.
Teza, argumenty i przykłady w przemówieniu.
Środki retoryczne w przemówieniu.

Powieść młodzieżowa godna polecenia - o lekturze uzupełniającej "Dom nr 5" i autorce Justynie Bednarek
Metody pracy na lekcji języka polskiego pozwalające na efektywną interpretację i analizę lektury uzupełniającej "Dom nr 5" Justyny Bednarek
Zadania do wybranych fragmentów lektury uzupełniającej "Dom nr 5" Justyny Bednarek rozwijające kompetencje uczniów w zakresie czytania utworów literackich, odbioru tekstów kultury, kształcenia językowego i tworzenia wypowiedzi