Podstawy prawne pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego.
Planowanie i organizacja zajęć edukacyjnych dla przedszkolaków. Metody i formy pracy.
Aranżacja przestrzeni sprzyjającej uczeniu się.
Podstawy prawne i dokumentacja szkolna.
Planowanie i organizacja pracy. Wybór programu nauczania, podręczników i materiałów ćwiczeniowych.
Metody i techniki nauczania.
Rekomendacje Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej.
Kryteria oceny dłuższych form wypowiedzi z języka polskiego.
Stosowanie kryterialnego oceniania na wybranych przykładach.
Uczymy, jak się uczyć języka polskiego w szkole ponadpodstawowej.
Treści programowe z języka polskiego w szkole podstawowej jako punkt wyjścia edukacji polonistycznej w szkole ponadpodstawowej.
Mitologia i Biblia – mapa zagadnień w kontekście późniejszych treści podstawy programowej.
Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci.
Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.
Materiały tworzone dla uczniów i przez uczniów.
Model nauczania i uczenia się.
Jak w interesujący sposób rozpocząć lekcję matematyki.
Gra matematyczna jako element aktywizujący i uatrakcyjniający lekcję matematyki.
Formy i metody pracy na zajęciach rozwijających uzdolnienia.
Praca z uczniem mającym trudności z nauką.
Oceniać, aby motywować i wskazywać kierunki rozwoju.
Opracowanie narzędzi i materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem narzędzi GIS.
Analiza zadań oraz strategii i metod ich rozwiązywania.
Wzbogacenie własnej wiedzy i warsztatu pracy poprzez wymianę doświadczeń i materiałów.
Pojęcie i znaczenie umiejętności psychospołecznych.
Sytuacje edukacyjne wpływające na poczucie własnej wartości u uczniów.
Współpraca i współdziałanie uczniów na lekcjach wychowania fizycznego.
Kształcenie zawodowe oparte na ścisłej współpracy z pracodawcami.
Rozwój doradztwa zawodowego.
Planowane zmiany w kształceniu branżowym i technicznym – klasyfikacja zawodów szkolnictwa zawodowego – branże zawodowe.