Podstawy prawne pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego.
Planowanie i organizacja zajęć edukacyjnych dla przedszkolaków. Metody i formy pracy.
Aranżacja przestrzeni sprzyjającej uczeniu się.
Dojrzałość dziecka do uczenia się matematyki – od zabawy do myślenia abstrakcyjnego.
Gry i zabawy matematyczne w przedszkolu i klasach I–III.
Rozwijanie zdolności matematycznych u dzieci.
Zasady budowania zadań z języka polskiego.
Konstruowanie kartkówek ze znajomości treści lektury.
Konstruowanie sprawdzianów ze znajomości problematyki lektur.
Dialog jako interakcja i dialog w literaturze na przykładzie polskiej powieści XXI wieku.
Proces historycznoliteracki – od literatury antycznej do postmodernizmu. Interpretacje i analizy szkolne.
Fikcja a jakości strukturalne utworu na przykładzie powieści XXI wieku.
Program nauczania jako dokument szkoły.
Modyfikacja treści kształcenia na przykładzie tekstów literackich.
Metody aktywne w spersonalizowanej pracy z uczniem.
Doskonalenie umiejętności uczniów w zakresie czytania ze zrozumieniem.
Doskonalenie umiejętności uczniów w zakresie streszczenia tekstu nieliterackiego.
Doskonalenie umiejętności uczniów w zakresie tworzenia wypowiedzi pisemnych i ustnych.
Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci.
Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.
Materiały tworzone dla uczniów i przez uczniów.
Metoda projektu edukacyjnego w nowych warunkach pracy – bez obowiązkowych zadań domowych.
Rozwiązania metodyczne z wykorzystaniem metody projektu – przykłady dobrych praktyk.
Opracowanie narzędzi i materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem eksperymentów i doświadczeń.
Analiza zadań oraz strategii i metod ich rozwiązywania.
Wzbogacenie własnej wiedzy i warsztatu pracy poprzez wymianę doświadczeń i materiałów.
Python od podstaw – skuteczne wprowadzanie uczniów w świat programowania.
Wizualizacja i animacja w Pythonie – narzędzia angażujące uczniów.
Praca z danymi i praktyczne projekty w Pythonie.
Analiza podstawy programowej z chemii – punkt wyjścia do dobrego programu nauczania.
Praca z programami gotowymi i własnymi.
Planowanie pracy w oparciu o autorski lub zmodyfikowany plan pracy.
Planowanie lekcji w odpowiedzi na zróżnicowane potrzeby uczniów.
Metody i formy wpływające na aktywność i motywację do uczestnictwa w zajęciach.
Pozytywny klimat na lekcjach wspierający aktywność uczniów.