Rozwój fizyczny dziecka i ucznia w świetle podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
Metody i formy aktywności fizycznej w przedszkolu i klasach 1-3.
Organizacja zabaw i ćwiczeń ruchowych w przedszkolu i szkole.
Zagadnienia powtórkowe związane z każdą epoką historycznoliteracką.
Formułowanie różnych typów zadań na testach historycznoliterackich.
Literatura starożytna – teksty i konteksty.
Gry i grywalizacja jako metoda edukacji historycznej i obywatelskiej.
Tajniki tworzenia gier planszowych i ich wykorzystanie w dydaktyce nauczania historii, wiedzy o społeczeństwie oraz historii i teraźniejszości.
Projektowanie gry planszowej na kanwie wydarzeń historycznych z czasów PRL-u w Kaliszu i regionie kaliskim (część tworzona przez uczestników sieci z udziałem eksperta).
Narzędzia i materiały dydaktyczne z wykorzystaniem zasobów cyfrowych.
Analiza zadań oraz strategii i metod ich rozwiązywania.
Bank zadań i rozwiązań metodycznych.
Zmiany w podstawie programowej – mechanizm monitorujący sprawność fizyczną.
Nowoczesne formy aktywności fizycznej.
Tworzenie funkcjonalnych i wieloaspektowych rozkładów zajęć.
Sztuka współczesna – z wizytą w Galerii J. Tarasina w Kaliszu.
Kształtowanie umiejętności interpretowania sztuki współczesnej oraz uczenia o niej w szkole.
Jak jest, a jak ma być? – planowanie własnego rozwoju.
Diagram autoanalizy jako narzędzie do pracy nad sobą i z uczniami.
Karty zmian – tworzenie narzędzi.
Upraszczanie tekstów literackich z kanonu na poziomie A1.
Upraszczanie tekstów literackich na poziomie A2.
Coraz łatwiej – upraszczanie tekstów literackich na poziomie B1.
Zasoby internetowe wykorzystywane na lekcjach matematyki.
Zasoby internetowe wykorzystywane na lekcjach matematyki w czasie kształcenia na odległość.
Zasoby internetowe wykorzystywane na lekcjach matematyki wspierające uczniów z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi.
Interpretacja i analiza tekstów prozatorskich z wykorzystaniem metod aktywizujących.
Narracja i dialog we współczesnej epice na przykładzie wybranych dzieł literackich XXI wieku.
Awangarda a tradycja – relacje między literaturą współczesną a dawną.
Zadania specjalistów szkolnych w świetle przepisów prawa oświatowego.
Uczeń wykluczony z grupy rówieśniczej.
Zaburzenia emocjonalne – lęki, niepokój, obniżenie nastroju, depresja.