Charakterystyka egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego.
Lektury obowiązkowe i nadobowiązkowe na egzaminie.
Egzaminacyjne kryteria oceniania wypracowań.
Treści kształcenia. Wymagania egzaminacyjne a podstawa programowa.
Status wymagań egzaminacyjnych – podstawa prawna, tryb przygotowania.
Budowa arkusza egzaminacyjnego.
Egzamin maturalny z języka polskiego w formule od roku 2023 a egzamin ósmoklasisty.
Ogólna charakterystyka egzaminu maturalnego z języka polskiego na poziomie podstawowym i rozszerzonym.
Sposób budowania zadań w części egzaminu „Język polski w użyciu” oraz „Test historycznoliteracki”.
Prezentacja zmian wymagań ogólnych i szczegółowych.
Analiza porównawcza arkuszy w dotychczasowej i w nowej formule wraz z przykładami zadań egzaminacyjnych.
Praktyczne przykłady dostosowania nauczania w celu wdrożenia nowych wymagań oraz propozycja modelu pracy z uczniami.
Podstawy prawne dotyczące egzaminu maturalnego z matematyki.
Treści kształcenia z matematyki na poziomie podstawowym i rozszerzonym.
Konstrukcja arkusza maturalnego.
Egzamin maturalny z historii w 2025 roku – założenia i zmiany.
Struktura arkusza egzaminacyjnego i punktacja zadań.
Zadania otwarte, zadania zamknięte oraz wypowiedź argumentacyjna – przykłady.
Egzamin maturalny z wiedzy o społeczeństwie w 2025 roku – założenia i zmiany.
Struktura arkusza egzaminacyjnego i punktacja zadań.
Zadania otwarte, zadania zamknięte oraz wypowiedzi argumentacyjne.
Zasady obowiązujące na egzaminie maturalnym z geografii od roku szkolnego 2022/2023.
Zmiany w zakresie wymagań ogólnych i szczegółowych egzaminu maturalnego z geografii – przykłady zadań egzaminacyjnych.
Praktyczne przykłady dostosowania nauczania w celu wdrożenia nowych wymagań – analiza porównawcza zadań
i arkuszy maturalnych.
Ogólna charakterystyka egzaminu maturalnego z informatyki.
Analiza przykładowego arkusza.
Baza pomocy i informacji na temat egzaminu maturalnego w nowej formule.
Analiza raportów CKE i OKE
Omówienie sposobów wykorzystania wniosków z raportów
Analiza słabych i mocnych stron absolwentów na podstawie wyników egzaminu ósmoklasisty z matematyki; najczęściej popełniane błędy
Propozycje ćwiczeń niezbędnych do kształcenia umiejętności sprawdzanych na egzaminach
Analiza raportów CKE i OKE.
Omówienie sposobów wykorzystania wniosków z raportów.
Analiza słabych i mocnych stron absolwentów na podstawie wyników egzaminu ósmoklasisty z chemii; najczęściej popełniane błędy.