SZN

Szkolenia zespołów nauczycieli

ISOS

Myślenie analityczne i skuteczne sposoby jego rozwijania – projekty badawcze, studia przypadków, laboratoria interdyscyplinarne.
Eksperymenty i doświadczenia w modelu STEAM.
Interdyscyplinarne projekty edukacyjne.

Podstawowe założenia teoretyczne i praktyczne Porozumienia bez Przemocy (NVC).
Język serca w praktyce – cztery kroki NVC.
Aktywne słuchanie i dawanie – empatia.

Rozpoznawanie objawów depresyjnych u dzieci i młodzieży.
Ryzyko i ocena zachowań samobójczych u ucznia z objawami depresyjnymi.
Procedury postępowania w sytuacjach autoagresji, depresji, ryzyka próby samobójczej.

Gra psychologiczna: istota, przebieg, mechanizmy, funkcje.
Strategie i techniki komunikacyjne ułatwiające przerwanie gry.
Strategie komunikacji z rodzicami w zależności od ich postaw.

Kryzys – definicja, rodzaje, funkcjonowanie psychospołeczne ucznia i jego rodziny.
Zasady interwencji kryzysowej w szkole.
Strategie udzielania pierwszej pomocy emocjonalnej uczniom w kryzysie.

Prawne aspekty oceniania.
Ocenianie jako integralna część procesu nauczania–uczenia się.
Motywująca funkcja oceny.

Charakterystyka procesów poznawczych ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim.
Dobór treści, metod i formy pracy do możliwości intelektualnych ucznia.
Komponenty oceniania, ocena postępów w odniesieniu do rozwoju psychospołecznego ucznia.

Rozwój i funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu.
Rola układu nerwowego w procesie przetwarzania emocji i odbierania bodźców.
Specjalne potrzeby edukacyjne, czyli jak pracować z uczniem ze spektrum autyzmu.

Edukacja włączająca jako edukacja wysokiej jakości – założenia i korzyści.
Cele oceny funkcjonalnej (perspektywa ucznia, rodzica, nauczyciela).
Nauczyciel współorganizujący w klasie zróżnicowanej – rola i zadania.

Język edukacji szkolnej - zagadnienia teoretyczne.
Podejście edukacyjne w nauczaniu uwrażliwionym na język.
Materiały wspomagające dydaktykę na lekcjach przedmiotowych.

Wybrane narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję i ich zastosowanie w pracy nauczyciela.
Zagrożenia związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w edukacji.

Sztuczna inteligencja – definicje, terminy, rodzaje.
Narzędzia i platformy wykorzystujące sztuczną inteligencję.
Zasady bezpiecznego wykorzystania AI w pracy nauczyciela.

Canva – poznajemy narzędzie do projektowania.
Tworzenie własnych projektów.
Canva –zasada pracy grupowej i współpracy.

Przyczyny wypalenia zawodowego.
Objawy wypalenia zawodowego.
Zawody najbardziej narażone na wypalenie zawodowe.

Zadania nauczyciela w procesie rozwoju zawodowego i osobowego.
Awans zawodowy – zadania, wymagania egzaminacyjne i kwalifikacyjne, dokumentacja.
Zadania mentora , opiekuna stażu.

Przepisy prawa oświatowego w zakresie udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, kształcenia specjalnego i nauczania indywidualnego.
Charakterystyka specjalnych potrzeb edukacyjnych.
Dostosowanie wymagań edukacyjnych z uwzględnieniem nowych form oraz realizacji zindywidualizowanej ścieżki kształcenia.