SZN

Szkolenia zespołów nauczycieli

ISOS

Podstawowe założenia dobrego wychowawcy.
Pięć punktów dobrej grupy a cele wychowania w szkole.
Fazy rozwoju grupy jako fundament pracy z grupą.

Podstawowe założenia teoretyczne i praktyczne Porozumienia bez Przemocy (NVC).
Język serca w praktyce – cztery kroki NVC.
Aktywne słuchanie i dawanie – empatia.

Rozpoznawanie objawów depresyjnych u dzieci i młodzieży.
Ryzyko i ocena zachowań samobójczych u ucznia z objawami depresyjnymi.
Procedury postępowania w sytuacjach autoagresji, depresji, ryzyka próby samobójczej.

Gra psychologiczna: istota, przebieg, mechanizmy, funkcje.
Strategie i techniki komunikacyjne ułatwiające przerwanie gry.
Strategie komunikacji z rodzicami w zależności od ich postaw.

Kryzys – definicja, rodzaje, funkcjonowanie psychospołeczne ucznia i jego rodziny.
Zasady interwencji kryzysowej w szkole.
Strategie udzielania pierwszej pomocy emocjonalnej uczniom w kryzysie.

Natura motywacji i najważniejsze mity na temat motywowania.
Motywowanie uczniów do aktywności podczas zajęć lekcyjnych.
Motywacja Błyskawiczna - metoda pracy z oporem ucznia.

Ocenianie kształtujące – definicja, cele i założenia.
Strategie oceniania kształtującego w praktyce szkolnej.

Myślenie analityczne i skuteczne sposoby jego rozwijania – projekty badawcze, studia przypadków, laboratoria interdyscyplinarne.
Interdyscyplinarne projekty edukacyjne – praca metodą projektu.
Technologie informacyjne i sztuczna inteligencja w roli asystenta edukacyjnego nauczycieli matematyki i przedmiotów przyrodniczych.

Diagnoza potencjału ucznia i jej znaczenie w procesie dydaktycznym.
Skuteczne nauczanie i uczenie się w oparciu o wykorzystanie potencjału ucznia.
Aplikacje rozwijające potencjał ucznia.

Prawne aspekty oceniania.
Ocenianie jako integralna część procesu nauczania–uczenia się.
Motywująca funkcja oceny.

Charakterystyka procesów poznawczych ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim.
Dobór treści, metod i formy pracy do możliwości intelektualnych ucznia.
Komponenty oceniania, ocena postępów w odniesieniu do rozwoju psychospołecznego ucznia.

Rozwój i funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu.
Rola układu nerwowego w procesie przetwarzania emocji i odbierania bodźców.
Specjalne potrzeby edukacyjne, czyli jak pracować z uczniem ze spektrum autyzmu.

Charakterystyka specjalnych potrzeb edukacyjnych.
Dostosowanie wymagań edukacyjnych w praktyce i podstawy prawne.
Przepisy prawa oświatowego w zakresie udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, kształcenia specjalnego i nauczania indywidualnego.

Komputer i smartfon – dobrze wykorzystane narzędzia w procesach edukacyjnych.
Aplikacje i programy służące do planowania, przygotowania i przeprowadzenia zajęć.
E-zasoby – tworzenie i udostępnianie z uwzględnieniem prawa autorskiego.

Sztuczna inteligencja – definicje, terminy, rodzaje.
Narzędzia i platformy wykorzystujące sztuczną inteligencję.
Zasady bezpiecznego wykorzystania AI w pracy nauczyciela.

Obsługa drukarki 3D.
Tworzenie projektów 3D w TinkerCAD.