PP

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

ISOS

Dobrostan psychiczny – od teorii do praktyki.
Narzędziownik nauczyciela – czyli jak odpowiednio zadbać o dobrostan swój i ucznia.

Podstawowe założenia pracy z dzieckiem metodami skoncentrowanymi na rozwiązaniach.
Istota relacji między dorosłym a dzieckiem.
Dziecko w roli eksperta – poszukiwanie zasobów i przeformułowanie problemu na umiejętność.

Jak powstaje złość – czynniki zewnętrzne i wewnętrzne oraz reakcje mózgu.
Źródła złości i strategie reagowania – sprzymierzeńcy czy "odcinacze" równowagi?
Radzenie sobie ze złością – praktyczne zastosowania nowych rozwiązań.

Autyzm a zespół Aspergera.
Diagnoza ucznia.
Charakterystyka zespołu Aspergera (zaburzenia komunikacyjne, społeczne, stereotypowe zachowania i zainteresowania) – formy pracy i terapia.

Uwarunkowania prawne organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Model pracy z uczniem z orzeczeniem do kształcenia specjalnego.
Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia.

Akty prawne regulujące pracę nauczyciela współorganizującego.
Zadania i obowiązki nauczyciela współorganizującego kształcenie.
Współpraca nauczyciela współorganizującego z innymi nauczycielami.